Neler yeni

MEB Okul Forum

Türkiye'nin en büyük eğitim platformuna hoş geldiniz.! öğrenci, veli, öğretmen etkileşiminin en fazla olduğu ve en verimli içeriklerin üretildiği platforma siz de hemen üye olarak içerik paylaşabilir ve ücretsiz içeriklerden faydalanabilirsiniz.

EBA Dokümanları

EBA ders notları, çalışma kağıtları ve haftalık ücretsiz dokümanlar.

Etkinlikler

Zeka etkinlikleri, eğlenceli etkinlikler interaktif etkinlik ve şablonlar.

Dosyalar

Ücretsiz 15Bin+ Öğretmen ve Öğrenci dosyaları. (Deneme Sınavları + Testler)

10. Sınıf Meb Felsefe Sayfa 96 Cevapları

serkankacan

Tanınmış Üye
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
400
Tepkime puanı
0
Puanları
16
UYGULAMA

Aşağıdaki metni okuyup Russell’ın sözünden hareketle verilen soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazarak tartışınız.

1. Russell, ifadesinde bilgelik ve bilimi neden karşılaştırıyor?

Çünkü önemli olan bilim ile ortaya konulan değil ortaya konulanı bilgelikle nasıl ve hangi amaç uğruna kullanacağımızdır. Bilgelik olmadan maddenin de maddi zenginliğin de hiç bir anlamı yoktur demek istemiştir.

2. Bilimin olumsuz etkilerinin yaygınlaşmasından kimler sorumlu tutulabilir?

Siyasiler, savaştan beslenen azılı katiller, para için yapmayacakları kötülük olmayan bencil ve kötü insanlar olabilir.

3. Bilimin kötüye kullanımının engellenmesi için neler yapılabilir?

Bilimsel bulgu veya çıktıların güvenilir ellerde olduğuna ve insanların faydaları için kullanılacağına emin olmak gerekmektedir. Aksi durumda silah üreten kişi şunu unutmamalıdır ki ürettiği silahla bir gün öldürülebilir.

4. Russell’ın bildiride etkin rol oynayan tavrını, “bilgelikle birleşen bilim” görüşüne göre değerlendiriniz.

Bahsettiğimiz üzere bilgi salt yalnız başına ancak bir güç olur. Bu güç ise kötü emellerde yıkıcı bir güce dönüşebilecekken iyi insanların elinde insanlığın hizmetinde kullanılacak bir güce dönüşecektir.
 

Bu çeriği görüntüleyen kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst